vrijdag 17 oktober 2014

Knitted, Part 2

Knitted, Part 2

HejHej sweet peoples,
Vandaag part 2 van de serie. Ik heb eigenlijk nog steeds geen naam er voor verzonnen dus als jullie ideeën hebben zijn die altijd welkom! Vandaag ga ik het hebben over wol. Wollen sweaters, sjaals, mutsen en zo maar door.

Ik ben echt een groot groot GROOT fan van wol. Het is zo lekker warm en zacht. Het enige nadeel vind ik dat sommige wollen truien erg kunnen kriebelen en dat als wol nat word erg zwaar kan worden. Maar veder rest is het echt een must have! Ik kan blijf deze winter wel warm met mijn wollen kleding. 

Je kan natuurlijk een echt vers van het schaap wollen trui hebben of een hele leuke kopen bij b.v. H&M. Het is natuurlijk wat jij leuk vind en wat je precies wilt. Ik neem nu als voorbeeld even een wollen trui. Een wollen trui kan op verschillende manieren worden gebreid. Grote wijden gaten met dun draad of extra dik met dikke grove draden. Zelf houd ik erg van grof en dik want dat vind ik altijd extra lekker zitten en is ook nog eens extra warm.  Natuurlijk heb je ook nog verschillen in kleur zoals rood of blauw, grijs of zwart. Alles kan zelfs met paillette in de stof, het is maar net wat jij leuk vind. Zelf houd ik erg van wit, pastel en grijs. Het nadeel aan wit wol is dat hij snel kan verwassen uitzien en dat de kleur kan vervagen. En pas ook op met wassen. Als je wollen kledingstukken te heet wast kan het krimpen en dan heb je er misschien niet zo heel erg veel aan. Ik spreek uit ervaring.

Zelf heb ik een grote voorliefde voor wollen truien, sokken, cardigans en mutsen. Natuurlijk heb je ook nog anderen kledingstukken die gemaakt van wol. Laatst las ik zelfs dat er wollen broeken werden verkocht! Haha ik denk zelf dat ik dat niet ga kopen/dragen maar ja je weet maar nooit.

Natuurlijk zien we wol niet alleen terug in kleding maar ook in het interieur. Kussens met een wollen hoes of een kleed gemaakt van wol. Het kan allemaal en is natuurlijk ook super leuk voor de koude tijd. Lekker onder een wollen kleedje bij de openhaard met een goed boek en wat chocomel bij de hand klinkt al geweldig.

Hier heb ik 5 winkels/webshops waar ze super leuke wollen artikelen verkopen zoals kleding maar ook interieur artikelen.

  1. http://www.hm.com/nl/
  2. http://www.ikea.com/
  3. http://www.zara.com/
  4. http://www.urbanoutfitters.com/uk/index.jsp?currency=200002
  5. http://www.forever21.com/EU/Product/Main.aspx?br=f21&lang=en-US
Good Luck and Kisses x

Alle foto's komen van Tumblr

Geen opmerkingen:

Een reactie posten