donderdag 20 november 2014

DIY & Inspiration, Chirstmas Room

HejHej sweet peoples.
Ik kan nu al niet wachten voordat het kerst is! Ik ben er echt gek op, de lichtjes, het eten en de gezelligheid. Ik begon ook al vroeg dit jaar samen met mijn vriendinnen kerstliedjes te beluister en te zingen. Daarom vond ik het ook eens tijd om mijn kamer kerst klaar te maken. Hij is nog niet helemaal kerst klaar eigenlijk want er mijn mini kerstboompje mist nog. Ik hoop dat jullie hier uit een paar inspiraties kunnen halen en/of het zelf maken. Als je dat doet? Zou ik het natuurlijk super vinden als je een foto op Instagram plaatst en mij er in tagt (sanneboekholt) en met de hastag #RealChristmasLove of via twitter met de zelfde hastag #RealChristmasLove.


1, Kerstboom van foto's
Ik had eerder mijn foto's die op mijn kleding deur hingen in de vorm van een hartje. Vervolgens bekeek ik een video van AlishaMarie op youtube. Ik vond het zo leuk wat zij had gedaan dat ik het ook zelf graag wilde maken. Zij had allerlei foto's opgehangen in de vorm van een kerstboom. Super cute natuurlijk! 
Wat heb je  nodig? 
  • Foto's
  • Plakband
  • Een schaar
Knip de plaatjes uit en hang ze vervolgens in de vorm van een kerstboom op en tada je bent al klaar!

2, Foto slinger
Zelf ben ik echt gek op mijn vrienden en ik ben ook erg blij dat ik zulke toffe vrienden heb! Daarom vond ik extra leuk om een ze een mooi plekje te geven. Deze lichtslinger heb ik van de Intratuin, ik weet de precise prijs niet meer maar het was wel minder dan 5 euro. Natuurlijk heb je ook een paar foto's nodig om op te hangen.

3, Kerst kroonluchter
Ik kwam eigenlijk op dit idee toen ik naar de film Sissie keek. Ik vind zelf kroonluchters super mooi en zeker met kerstmis als ze versierd zijn met b.v. lichtjes en/of kerstballen. 

Wat heb je nodig?
  • Kroonluchter, Xenos 2 euro
  • Kerstslinger
  • Kerstballen
  • Touw/wol
  • Andere verziering,als je dat er nog extra bij zou willen

Ik had de kroonluchter al hangen en ik ben niet bepaald een proffesionel in dingen ophangen dus dat had mijn vader al voor me gedaan. Vervolgens heb ik de kerstslinger er doorheen het ijzere freem gewikkeld. Daarna had ik aan alle kerstballen stukjes wit wol gedaan, ik vond het leuk om verschillende lengtes te doen om een nog leuker effect eraan te geven. En deze heb ik vervolgens aan het freem gehangen, en tada je bent klaar.
4, Fotolijstjes
Ja kan natuurlijk fotolijstjes vullen met foto's maar dat kan ook met inpakpapier. Ik vond het zelf erg lief om hiervoor kerstinpakpapier te gebruiken.
Wat heb je nodig?
  • (Kerst) inpakpapier
  • Fotolijstjes

Ik heb vervolgens het inpakpapier op maat geknipd zodat ze perfect in de fotolijstjes pasten. Voor wie het zich afvroeg waar de foto lijstjes van daan kwamen , van links naar rechts, Ikea (ik heb hem zelf opnieuw geverfd), de huishoudbeurs, de huishoudbeurs en blokker.

5, Lichtjes festijn
Ik had eigenlijk de ijzere stang gekocht om mijn sjaals er aan tehangen maar ik vond het eigenlijk ook een erg leuk idee om het te verzieren met lichtjes en kerstballen.
Wat heb je nodig?
  • Ijzerenstang (Ikea) of iets anders om aan te hangen
  • Kersballen
  • Lichtjes
  • Ander (kerst)versiering als je dat natuurlijk wilt
  • Wol
  • Schaar

Ik had de ijzeren stang al hangen. Vervolgens heb ik er lichtjes om heen gewikkeld. Daarna knipte ik het wol in verschillende lengtes en knoopte ik dat vast aan de kerstballen en hing ik die vervolgens ook aan de stang vast.

6, Placemat
Wat is er nou niet leuker om een leuke achtergrond te hebben op je bureautafel?
Wat heb je nodig?
  • (kerst) Inpakpapier
  • Doorzichtigge placemat
  • Schaar
Knip een stuk inpakpapier dat net ietsje kleiner is dan het placemat zelf. Leg dit vervolgnes op in dit geval je bureau en daar over heen de placemat.

Ik hoop dat jullie hier wat inspiratie uit hebben kunnen halen.

Good Luck and Kisses








7 opmerkingen:

  1. Ziet er erg leuk en vooral feestelijk uit. Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee :D ik had dit niet zo eerder gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel dat vind ik leuk om te horen, haha ik hoop dat je ze leuk vind en misschien kan je ze ook eens proberen. Liefs

      Verwijderen
  3. He kan je een keer een room tour doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heeeej, ja tuurlijk. Ik zal deze na kerst doen want dan is de kerst versiering weg en kun je mijn kamer iets beter zien en zien hoe het er normaal uit ziet. xx

      Verwijderen
    2. okee thanksss ♥

      Verwijderen